El Garxal a peu

Ruta a peu pel parc natural del Delta

Ruta el Garxal a peu

Època recomanada: tot l'any
Senyalització: sí

Descripció
Itinerari a peu curt i molt accessible al voltant de la bassa del Garxal que, amb 280 ha, és la llacuna del Parc Natural del Delta de l'Ebre de formació més recent. Està constituïda per petites illes en forma de mitja lluna, modulades pel vent i el mar. Està envoltada per diferents ecosistemes, principalment zones dunars, salobrars i canyissars que acullen una rica i variada flora i fauna.

Delta de l'Ebre

Cal no deixar passar l'oportunitat de visitar el Centre d'Informació i Ecomuseu del Parc Natural del Delta de l'Ebre, ubicat al poble de Deltebre, de camí a la ruta.

Recorregut
El recorregut s'inicia al final del passeig Marítim de la platja de Riumar, al terme municipal de Deltebre, on haureu de deixar obligatòriament el cotxe. Per arribar-hi des de Tortosa cal baixar primer al barri de l'estació de l'Aldea per la C-42 i l'N-235. A continuació dirigiu-vos a Deltebre per alguna de les diferents opcions indicades i, una vegada hi esteu arribant, deixeu el giratori d'accés i seguiu els indicadors de Riumar (TV-3454) circulant al costat del canal de l'Esquerra de l'Ebre. En arribar a la urbanització, continueu recte fins a topar amb el passeig Marítim, i uns metres més enllà, a la dreta, aparqueu el vehicle.

Situats al final del passeig Marítim, deixeu la urbanització al darrere i el Mediterrani a l'esquerra caminant cap al sud-est.

0,40 km (1 m), 0 h 05 min. Passarel·la de fusta d'accés al mirador faunístic. Des d'aquest punt podreu observar diferents espècies d'ocells. El recorregut continua endavant en la mateixa direcció.

Far del Garxal

1,40 km (1 m), 0 h 15 min. Far del Garxal. En aquest punt deixeu el camí estret reservat a caminants per, tombant a la dreta 90 graus, entrar al vial ample i asfaltat que ressegueix el riu Ebre amunt, a prop de la desembocadura. El camí està senyalitzat com a GR-99 i hi ha ubicats nombrosos punts d'embarcació i empreses de pesca esportiva, activitat internacionalment molt apreciada a la zona.

2,50 km (1 m), 0 h 30 min. A l'alçada de les tanques que delimiten un càmping a la dreta, feu un gir també a mà dreta pel carrer asfaltat i, després, a l'esquerra per un camí d'arena per arribar, en pocs minuts, al Muntell Gros o de les Verges.

2,80 km (6 m), 0 h 35 min. Muntell Gros o de les Verges: és una duna peculiar, la de més elevació del delta i des d'on tindreu una excel·lent panoràmica de l'illa de Buda i el curs final de l'Ebre. A la part de dalt de la duna s'aixequen quatre escultures que fan referència a les imatges de la Verge amb les diferents titularitats amb què és venerada en cada una de les quatre comunitats autònomes per les quals transita el Camí de Sant Jaume de l'Ebre. Desfeu el camí per tornar al punt de sortida de l'itinerari.

Mirador del Garxal

Font: ACNA, SL - Generalitat de Catalunya
Més informació a la web del Palau Robert

Javascript is required to view this map.